Metoda na działania biznesowe – butik online
Październik 28, 2014
Coraz tańsze paliwo na stacjach
Październik 28, 2014

Posiadając zmysł artystyczny oraz smykałkę biznesmena, można skorelować sympatyczne z pożytecznym oraz otworzyć biznes zajmującą się artystycznymi działaniami. Zalicza się do takowej dziedziny działalności m.in. firmy florystyczne, powszechnie określane po prostu kwiaciarniami.

Chcąc prowadzić kwiaciarnię nie trzeba ukończyć profesjonalnych kursów, ponieważ można w tym celu zatrudnić profesjonalistów. Ale, zdecydowanie łatwiej będzie prowadzić taki biznes w pojedynkę, ponieważ w zakresie jednoosobowej działalności gospodarczej jej koszty będą znacznie niższe, niż w odniesieniu do działalności, w której daje się pracę pracowników. Szkolenia florystyczne trwają co najwyżej kilka miesięcy i nie kosztują zbyt sporo – około 1000 i 1500 zł za cały kurs. Jak założyć własną kwiaciarnię?
Czy będzie to ekonomiczne?

Kwiaciarnie istnieją w każdym, nawet niezwykle niewielkim mieście. Zapotrzebowanie na usługi florystyczne nie maleje, co powoduje, że można pomyśleć o rozwoju biznesu w takiej branży działalności gospodarczej. Jeśli chcielibyśmy uruchomić kwiaciarnię w konkretnej lokalizacji, przetestujemy, czy w naszym niedalekim sąsiedztwie nie ma konkurencji. Jeśli tak, to warto przeanalizować, czy w wybranej okolicy jest odpowiednio dużo przyszłych klientów, by móc powalczyć o miejsce dla własnej działalności florystycznej.

Bardzo super funkcjonują kwiaciarnie znajdujące się blisko kościołów oraz cmentarzy, szpitali, dworców PKS i PKP oraz blisko lotnisk. W takowych lokalizacjach najczęściej nabywa się kwiaty. Nie bez znacznie jest fakt
ważne jest także to, że, można znacznie zwiększyć zakres gwarantowanej oferty, oferując ozdoby florystyczne z dowozem do klienta. Kolejnym konceptem biznesowym na zwielokrotnienie liczby kanałów obsługi klienta, stało się oferowanie usług tzw. poczty kwiatowej. Kupujący mógłby kupować kwiaty telefonicznie lub na witrynie online, a kwiaciarnia przesyłałaby je pod podany adres. Takowe usługi nie są jeszcze zbyt rozpopularyzowane w kraju, a kwiaciarnie gwarantujące je w sieci internetowej posiadają często wygórowane ceny. Lokalna kwiaciarnia, obsługująca jedynie określony region, może obniżyć ceny takich usług i zdobyć dzięki temu pokaźniejszą liczbę klientów.
Jak zacząć?

Otwarcie kwiaciarni nie jest zbyt skomplikowane. Niewątpliwie, będzie trzeba wpisać własną działalność gospodarczą oraz poszukać miejsce na stacjonarną kwiaciarnię. Później można pomyśleć o zleceniu wykonania witryny www, na kształt nieskomplikowanego sklepu online, w którym będzie można zamawiać kwiaty. Witryna online pozwoli nam także na to, by pokazać przyszłym kupującym nasze wcześniejsze wyroby, np. ozdabianie kościołów, dekoracje na sale weselne lub bukiety ślubne. Dzięki temu klient błyskawicznie będzie mógł zweryfikować, czy skorzystać z oferty takiej kwiaciarni.

Wynajęcie lokalu na kwiaciarnię to kluczowy etap rozkręcania takiej działalności. W kwiaciarni powinny panować stosowne warunki termiczne oraz wilgotnościowe. Zaleca się więc wybrać lokal, w którym będzie można założyć klimatyzację, albo taki, który już ją ma. Dzięki niższej temperaturze kwiaty będą dłużej świeże.

Trudnością dla nowo otwartej kwiaciarni będzie kwestia dostarczania świeżych kwiatów. Tanio będzie zaopatrzeniem zająć się samemu, choć powinno się wiedzieć, iż wiąże się to z koniecznością wyjazdów kilka razy w tygodni na giełdy florystyczne lub bezpośrednio do hodowców kwiatów. Dzięki temu jednak wybierzemy takie kwiaty, które nam się podobają i które widać, iż zostały świeżo ścięte.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce cookies.
Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? Zgadzam się